INNOVATIES

WAT IS CEREC, ONE VISIT DENTISTRY?

CEREC is de nieuwste methode waarbij met behulp van een computer uw gebit wordt gescanned en direct een 3D printer restauraties maakt uit porselein. Hierbij valt te denken aan kronen, inlays, onlays, facings en bruggen; zowel op natuurlijke tanden en kiezen als op implantaten. Met CEREC wordt de ene dag een kroon, brug of een andere vervangende restauratie voorbereid en de zelfde of volgende dag geplaatst.

Voordelen Cerec
– Uw gebit is dezelfde dag weer hersteld.
– Er hoeft niet te worden “gehapt”.
– Vaak geen noodkroon nodig.
– Minder tijd kwijt aan tandartsbezoek.
– Hoog esthetisch resultaat.
– Er worden geen metalen of allergene materialen gebruikt.
– Voorspelbare  kosten per werkstuk.

Cerec One visit dentistry Tandartspraktijk Rivierenbuurt

PREVENTIE MET AIRFLOW PROPHYLAXIS MASTER

Airflow Prophylaxis Master is een moderne methode om uw gebit behoedzaam te reinigen en bacterievrij te maken, zodat uw een maximaal schone gezonde mond krijgt zonder pijn te ervaren.

Lees meer over de Airflow Prophylaxis Master op

EMS-Dental Guided Airflow

BIOMARKER TECHNOLOGIE

De aMMP-8 speekseltest kan in een vroeg stadium vaststellen of iemand aanleg heeft om Parodontitis te ontwikkelen nog voordat dit zichtbaar is in de mond. We kunnen het risico op verborgen afbraak van gingivaal, parodontaal en/of peri-implantair zacht en hard weefsel vaststellen, nog voordat tekenen van weefselafbraak klinisch zichtbaar zijn. De PerioSafe speekseltest kan door het aantonen van verhoogde concentraties van het actieve matrix-metalloproteïnase-8 enzym (aMMP-8) vroegtijdig parodontale ontstekingen in de mond en rond om een implantaat herkennen.
Bekijk de video van Perio Safe behandeling

INVISALIGN DE ONTZICHTBARE BEUGEL

Invisalign is een onzichtbare beugel die orthodontisten en tandartsen aanwenden om de stand van de tanden te corrigeren voor het verkrijgen van optimale functionaliteit en esthetiek van je tanden en kiezen. Deze onzichtbare/doorzichtige beugel is gemaakt van dunne plastic hoesjes die u over uw tanden en kiezen schuift. Om de 2 weken plaatsen we een nieuw setje hoesjes, zodat uw tanden verplaatst worden naar de ideale plek in de kaak.

Voordelen van een Invisalign-behandeling ten opzichte van slotjes
– Gemaakt van hoogwaardig transparant materiaal = vrijwel onzichtbaar
– Gemakkelijk uit te nemen voor eten, drinken en flossen
– Geen spoedafspraken vanwege losse slotjes of gebroken draden
– Elke aligner wordt aangepast op uw tandvleeslijn voor optimaal comfort

ENDODONTIE

Je tanden moeten je hele leven meegaan. Door ziektes of ongelukken kunnen uw tanden of hun wortels beschadigd raken en kan een endodontische behandeling, ook wel wortelkanaalbehandeling genoemd, noodzakelijk zijn.

Kijk voor meer informatie over wortelkanaalbehandelingen bij

VDW-Dental-Patient-Information

Endodontie Tandartspraktijk Rivierenbuurt